Tiedostotyyppi 1Rakenne Atlas -ihkotiedosto
Mikä on ATLAS-tiedosto?
ATLAS-tiedosto on ihon määritystiedosto, jota libGDX, avoimen lähdekoodin pelikehitys, käyttää. Sitä käytetään ulkoasun määrittämiseen UI pelin elementit tai widgetit, kuten fontit, painikkeet, tarrat ja kuvat. ATLAS-tiedostot sisältävät käyttöliittymäelementtien kuvien sijainnin ja koon, jotka on pakattu a . PNG lyhentää pelin latausaikaa.
Lisätietoja
ATLAS-tiedosto on yksi kolmesta tiedostosta, jotka muodostavat tekstuurikartan, jota käytetään vähentämään pelin käyttöliittymäelementteihin käytettävien erillisten kuvatiedostojen määrää. Seuraavat kolme tiedostoa vaaditaan libGDX: ssä, jotta luodaan ulkoasu pelin käyttöliittymäelementeille:
- PNG-tiedosto - Tämä tiedosto sisältää kaikki kuvat, joita käytetään käyttöliittymän elementtien ulkonäön muodostamiseen. Kuvat pakataan yhteen tiedostoon muistin käytön vähentämiseksi.
- ATLAS-tiedosto - Tämä tiedosto sisältää jokaisen PNG-tiedostoon tallennetun kuvan ominaisuudet. Se sisältää pakatun PNG-tiedoston nimen ja koon sekä pakatun PNG-tiedoston kunkin kuvan käyttäytymisen ja xy-sijainnit.
- JSON-tiedosto - Tämä tiedosto sisältää tietoja, jotka yhdistävät ATLAS-tiedostossa määritetyt kuvat kuhunkin käyttöliittymän elementtiin.
HUOMAUTUS: ATLAS, PNG ja .JSON pintarakenteen muodostavien tiedostojen tulisi sijaita samassa nimessä olevien pelivarojen samassa kansiossa.
Ohjelmat, jotka avaavat ATLAS-tiedostoja
Päivitetty 1 / 31 / 2019
Tiedostotyyppi 2Atlas Generator -tiedosto
.ATLAS-tiedostoyhdistelmä 2
ATLAS - tiedosto on asetustiedosto, jonka on luonut Phaser Editor, IDE käytetään kehittämään HTML5-pelejä. Sitä käytetään luomaan tekstuuriatlas, joka on a . PNG kuva täynnä kokoelmaa sprite joita käytetään pelin esineiden ja merkkien tekstuureihin. ATLAS-tiedostot sisältävät tekstuurikartan asetukset ja kunkin spriteen polut pakattaviksi PNG-kuvaan pelin rakentamisen yhteydessä.
Lisätietoja
Voit avata ja muokata ATLAS-tiedostoja Phaser Editorissa. Kun olet lopettanut ATLAS-tiedoston muokkaamisen, voit luoda tekstuurikartan. Pintakuviosta löytyy PNG-kuva, jossa on sprite-tekstuurit ja a .JSON tiedosto, joka sisältää jokaisen sprite-paikan PNG-tiedostossa. Peli viittaa JSON-tiedostoon oikean tekstuurin käyttämiseksi jokaisessa pelin hahmossa tai objektissa.
Pintakuvioita käytetään tyypillisesti yhdistämään pelin hahmojen tai esineiden sprite-tekstuurit yhdeksi suuremmaksi tiedostoksi. Tämä ominaisuus vähentää erillisten sprite-tekstuuritiedostojen määrää. Kehittäjät voivat käyttää useita kuvia esineiden ja hahmojen pintakäsittelyn sijaan Phaser Editorilla tai muulla kehyksellä yhden PNG-tiedoston luomiseen, johon on pakattu useita spreittejä. Peliä käyttävän laitteen grafiikkalaitteisto voi kohdella spritit yhtenä yksikkönä useiden yksiköiden sijaan, mikä vähentää yhdistämis- ja piirtopuheluiden määrää ja säästää muistia.
Pintakuviot voidaan luoda erilaisilla 2D-peleillä puitteet, kuten Photon Storm Phaser ja Apple SpriteKit. Joitakin tekstuuriatasoja käyttäviä pelejä ovat Iron Armada, Surge Breaker, Goodnight ja Protolife.
Vaikka Phaser Editor käyttää ATLAS-tiedostoja tekstuuriatasojen luomiseen, muut kehykset, kuten Photon Storm Phaser ja Apple SpriteKit, eivät käytä ATLAS-tiedostoa. Sen sijaan näitä kehyksiä käyttävät kehittäjät sijoittavat spritit kansioon, jossa on .las laajennus ja kehys luo PNG-tekstuurikartan ja JSON- tai .XML tiedosto, kun peli on rakennettu.
Ohjelmat, jotka avaavat ATLAS-tiedostoja
Päivitetty 1 / 30 / 2019