.J3O Tiedostopääte
TiedostotyyppijMonkeyEngine 3D-kohtaus
Kehittäjä | jMonkeyEngine |
Suosio |
|
Kategoria | 3D-kuvatiedostot |
muodostuu | Binaarinen |
Mikä on J3O-tiedosto?
3D-kohtaustiedosto, jonka on luonut jMonkeyEngine (JME) SDK, sovelluspaketti, jota käytetään 3D-pelien kehittämiseen Java-tilassa; tallentaa 3D-objektit, tekstuurit, valaistusominaisuudet, tehosteet ja muut 3D-kohtaustiedot; käyttää omaa binaarimuotoa, jota tarvitaan kohtauksen lataamiseen peliin ajon aikana.
J3O-tiedostot voidaan luoda SDK: n Scene Composer -ohjelmalla tai tuomalla 3D-näkymä, joka on tallennettu OgreXML-muotoon. Blender, avoimen lähdekoodin 3D-mallinnustyökalu, tarjoaa OgreXML-viennin ja on siksi yleinen työkalu JME-kohtausten luomiseen. Kun OgreXML-kohtaus on tuotu, voit napsauttaa mallia hiiren kakkospainikkeella ja valita "Muunna JME-binaariksi", jos haluat muuntaa mallin J3O-muotoon.
HUOMAUTUS: Voit esikatsella J3O-tiedostoja SceneViewer-ohjelmalla, jMonkeyEngine SDK: n mukana tulevalla ohjelmalla.