.Älä Tiedostopääte
Tiedostotyyppi 1Valve Resource File
Kehittäjä | venttiili |
Suosio |
|
Kategoria | Asetustiedostot |
muodostuu | teksti |
Mikä on RES-tiedosto?
RES-tiedosto sisältää resurssiluettelon, jota käyttävät Valven kehittämät pelit, kuten Half-Life 2 ja Counter-Strike. Se seuraa a .ESIMERKIKSI moninpelikarttatiedosto ja sitä käytetään karttapelien parantamiseen lisätyn mukautetun sisällön, kuten materiaalien ja tekstuurien, tallentamiseen pelaajan nahoille. RES-tiedostot tallennetaan pelkkänä tekstinä.
RES-tiedostot olivat yleisiä vuonna 1998, kun Half-Life julkaistiin, mikä oli Valve Softwaren ensimmäinen otsikko. Tiedostoja käytettiin resurssien sijaintien tallentamiseen resurssien sijasta itse latausaikojen lyhentämiseksi. Kun pelaat peliä, kuten Half-Life, peli viittaa RES-tiedostoon, jos pelaaja pelaa muokattua karttaa ja lataa resurssit, jolloin ne ovat pelattavissa pelin sisällä.
Mutta latausnopeuden kasvaessa, uusia resurssimuotoja on julkaistu ja pelimoottori kehittynyt, todelliset RES-tiedostot ovat harvinaisempia. Nyt RES-tiedostot upotetaan tyypillisesti karttatiedostoihin, joihin ne liittyvät, komentorivityökalun BSPZIP avulla. Jos upotettujen resurssiluetteloiden karttaa ei kuitenkaan voida hyväksyä, RES-tiedostoa voidaan käyttää.
Jos peli lataa BSP-kartan väärin, se johtuu todennäköisesti yhden tai useamman resurssipolun kirjoitusvirheestä. Voit käyttää RES-tiedostoa tekstieditorilla.
HUOMAUTUS: Jotta peli tunnistaa RES-tiedoston, se on sijoitettava \ maps kansio sen BSP-kartan kanssa, johon se liittyy, ja siinä on myös oltava sama nimi kuin BSP-kartalla.
Tiedostotyyppi 2C ++ -yhteensopiva resurssiohjelma
Kehittäjä | N / A |
Suosio |
|
Kategoria | Kehittäjien tiedostot |
muodostuu | Binaarinen |
.RES-tiedostoyhdistelmä 2
Win32-resurssitiedosto, jota käytetään C ++ -ohjelman kokoamisessa; sisältää resursseja, kuten kuvia, kohdistimia ja versiotietoja.
Tiedostotyyppi 3Windowsin resurssitiedosto
Kehittäjä | Embarcadero Technologies |
Suosio |
|
Kategoria | Kehittäjien tiedostot |
muodostuu | N / A |
.RES-tiedostoyhdistelmä 3
Delphi-ohjelmointiohjelmiston automaattisesti luoma binaaritiedosto; sisältää ohjelman pääkuvakkeen ja versiotiedot (tarvittaessa) ja tarvitaan ohjelman kokoamiseen; voi sisältää myös muita sovelluksessa käytettyjä resursseja, kuten bittikartat, kohdistimet ja merkkijonotaulukot.
Tiedostotyyppi 4Godot-moottorin resurssitiedosto
Kehittäjä | Godot |
Suosio |
|
Kategoria | Kehittäjien tiedostot |
muodostuu | Binaarinen |
.RES-tiedostoyhdistelmä 4
RES-tiedosto on resurssitiedosto, jonka on luonut Godot Engine, ilmainen ja avoimen lähdekoodin pelimoottori, jota käytetään 2D- ja 3D-pelien luomiseen. Se sisältää binaaritietoja, joihin Godot Engine -solmut viittaavat pelin eri toimintojen suorittamiseksi, kuten käyttöliittymien asettaminen, fysiikan simulointi, 3D-mallien luominen ja piirtäminen sprite.
Godot Enginen RES-resurssitiedostot ovat binaariversio .KOLME resurssitiedostot, jotka tallennetaan pelkkänä tekstinä. TRES-muoto antaa kehittäjien hallita resurssiversioita helpommin. Kun kehittäjä vie pelin, Godot Engine muuntaa TRES-tiedostot RES-binaaritiedostoiksi pienentääkseen niiden kokoa ja tehostaakseen pelipakettia.
Tiedostotyyppi 5Tähtien sota KotOR Save Resources File
Kehittäjä | LucasArts |
Suosio |
|
Kategoria | Pelitiedostot |
muodostuu | N / A |
.RES-tiedostoyhdistelmä 5
Tiedosto, jota käyttää Star Wars: Knights of the Old Republic (KotOR), kolmannen persoonan toimintapeli, joka perustuu Tähtien sota -sarjaan; tallennettu a .SAV pelitiedosto ja sisältää kuvaavia lisätietoja tallennusta varten.