KV6-tiedosto on Ken Silvermanin version 6 mallitiedosto, joka tunnetaan myös nimellä Ken's Voxlap 6 (KV6) ja jota pelit käyttävät Voxlap-moottorilla. Se sisältää peliesineiden, kuten aseiden ja ruumiinosien, malli- ja tekstuuritiedot.
Ken Silverman on peliohjelmoija, joka kirjoitti 1990-luvulla Build-moottorin, jota käytettiin useissa peleissä, etenkin Duke Nukem 3D: ssä. Hän aloitti Voxlap-moottorin kehittämisen vuonna 2000 ja julkaisi moottorin lähdekoodin vuonna 2005. Voxlap-nimi tulee sanasta "voxel", joka on "äänenvoimakkuuden" ja "pikselin" (tai "elementin") yhdistelmä ja on arvo ruudukko 3D-tilassa tai kuten Ken sanoo, "on kuin 2D-pikseli, mutta 3D-muodossa - vain hieno nimi kuutioille". Voxlap-moottoria käytti Ace of Spades -kehitysversio, toimintapeli, joka on sekoitus Minecraftia ja ensimmäisen persoonan ampujaa (FPS). Vuonna 2012 peli kuitenkin siirtyi OpenGL-pohjaiseen moottoriin. Voit muokata KV6-tiedostoa Slab6: n avulla.